Návrh do obchodného registra sa bude podávať len elektronicky
Obchodný register by mal prejsť zmenami.
V prvej etape by sa mala elektronizovať celá agenda registrácie spoločností.
Prvá etapa
Firmy by mali mať prístup k potrebným údajom. Mohli by opraviť neaktuálne údaje v registri, zapísať osoby či ich vymazať.
Úplnou digitalizáciu zbierky listín by sa mali lepšie dohľadávať informácie o osobách zapísaných v registri.
Pripravený má byť tiež nový informačný systém.
Profil obchodnej spoločnosti by mal obsahovať:
- relevantné registrované informácie
- logicky zoradené informácie
- históriu zmien
- profil zainteresovaných osôb
- intuitívne vyhľadávanie
- elektronická podoba listín
- informácie o prebiehajúcich súdnych konaniach voči danej obchodnej spoločnosti
Novinkou tiež bude možnosť nastaviť notifikácie o zmenách vo firmách, ktoré chcete sledovať.
Obchodný register by tiež mal byť dostupný vo vybraných jazykoch Európskej únie.
V prvej fáze zostane zachovaná aj možnosť podať návrh do obchodného registra najmä prostredníctvom advokáta, notára alebo na jednotnom kontaktnom mieste odbor živnostenské podnikanie.
Druhá etapa
V druhej etape by sa mala registrácia presunúť zo súdov na notárov.
Optimalizovať by sa mala sieť registrovaných súdov.
Zriadený by mal byť centralizovaný registrový súd. Špecializoval by sa najmä na agendu obchodného registra.
Zmeniť by sa malo technické riešenie platformy, na ktorej je obchodný register prevádzkovaný.
Elektronické formuláre, budú integrované s príslušnými referenčnými registrami. Cieľom má byť efektívnejšie preberanie údajov, ktoré už sú v informačných systémoch verejnej správy.
Prvá časť zmien by mala nastať do konca roka 2018, druhá časť do 31.decembra 2020.
Kontaktujte nás v prípade záujmu založiť Vašu novú spoločnosť.